Pages

Assalamualaikum.....



Dah setahun lebih aku berkecimpung dengan Shaklee ni. Macam² pengalaman dan pengetahuan aku dapat. Bukan je setakat ilmu pasal vitamin, kesihatan ataupun bisnes...tips² untuk amalan rohani pun ada. Tu belum lagi lawak jenaka...Macam²lah...adik-beradik Shaklee ni memeriahkan hari² aku. Kau boleh cerita pasal duit, makanan, penyakit, 18sx, parenting pendek kata apa sahaja. Sebabnya masing² datang dari latar belakang & profession yang berbeza, so point of view setiap orang tu tak sama. Banyak yang kau boleh ambik sebagai pengajaran dan iktibar.
Selain dari yang kat atas, yang aku dapat dari Shaklee adalah side income. Every month aku dapat bonus hasil jualan aku. Alhamdulillah, bonus ni berjaya untuk aku tambahkan simpanan & top up keperluan harian (susu anak², diapers, leisure..). Bisnes bersama Shaklee ni tak menjemukan aku sebabnya aku enjoy. Bila tengok orang berjaya preggy, menyusukan anak, slimkan badan dengan Shaklee aku gembira sangat². Sebabnya aku tahu bukan senang kita nak dapat yang kita impikan kan...
Ada yang bertanya, berapa yang boleh dapat dengan Shaklee ni; jawapan aku adalah...
"Unlimited, semakin kau berusaha, semakin banyak kau dapat. Semua bergantung pada diri sendiri!"
 Untuk bisnes ni kau tak perlu berkelulusan diploma mahupun ijazah. Asalkan kau ada passion, semangat, usaha...insyaAllah kejayaan kat depan mata. Bimbingan akan diberikan; Alhamdulillah aku ditemukan dengan mereka yang awesome, yang banyak bagi guide, info, coaching & support macamana nak handle bisnes ni. Bila dah ada support begini, terpulang pada kau sendirilah untuk decide setakat mana kau nak berusaha....
And ni ada simple Q&A bagi mereka yang tengah mengintai² peluang side income dengan Shaklee.

Q: Bagaimana nak jadi distributor Shaklee?
A: Registration fee is RM65 + RM10 (WM) / RM20 (EM) untuk postage member kit. Ataupun korang boleh beli barangan bernilai RM680, boleh dapat FREE membership.

Q: Berapa modal yang diperlukan ?
A: Tak perlu modal pun sebab dengan Shaklee ini kita boleh buat ala-ala dropship - bila customer order dan bayar barulah kita bayar kat Shaklee. Shaklee pula akan poskan barang tu kepada customer kita. Senang kan? Unless nak simpan stok kat rumah, suka hati lah invest berapa pun.

Q: Berapa sales/belian kena maintain setiap bulan?
A: Tak perlu maintain sales/points unless korang sudah jadi leader. Tiada jumlah minimum yang perlu beli setiap bulan kecuali kalau korang memang target nak mendapatkan cash bonus. Nak beli untuk sendiri & keluarga sahaja pun boleh. Tak rugi pun jadi ahli.

Q: Berapa keuntungan boleh dapat setiap bulan?
A: Bergantung kepada sales/purchase kita pada bulan tersebut. Minimum 150 points untuk layak dapat cashback/rebate/bonus. Bonus bermula dari 5% sehingga 21%, depending on berapa points kita dapat.

Q: Kena cari orang ke ? Kena head hunting ke?
A: Tak perlu ! Ai pun tak suka nak cari-cari orang paksa-paksa join/beli.

Q: Tapi ai tak tahu macam mana nak mula berbusiness...
A: InsyaAllah akan di guide & coach; sebab once korang dah register dengan aku, korang dah jadi tanggungjawab tau...dah jadi ‘anak’ aku! Cuma usaha untuk berjaya itu terletak pada diri korang sendiri.

Q: Nak register jadi ahli but tak nak jual-jual ni, boleh ke?
A: Suka hati lah. Boleh je. Beli untuk kegunaan sendiri pun boleh. Aku takkan paksa korang jual, no paksa². Semua yang nak berbusiness semua atas inisiatif sendiri. Perlukan guide, aku akan tolong but the rest depends on yourself.

Q: Bagaimana nak register?
A: As ‘mak’ aku akan tolong registerkan. Bagi details yang diperlukan (nama, alamat, IC, spouse name – in any, account no) + registration fees. Selepas itu,relax je tunggu kat rumah, nanti member kit sampai.

See...simple je. Modal rendah, takde nak simpan² stock sampai bertukun kat bawah katil tu. Nak mengorak langkah ni memang susah but once start everthing will go easy.
And aku takde nak menjanjikan ribu riban pendapatan, all I can say,
‘The more you do, the more you gain”

Maka jika berminat nak tambah pendapatan/side income dengan Shaklee, meh jangan segan² contact ai...WA/Call/SMS/ à 012-6564890, email à chantekanggun@gmail.com

0 Komen:

Post a Comment