Pages

Assalamualaikum.....

Orang dok cerita Vivix sana sini, ye lah bulan November ni promosi Vivix, memang tengah murah lah. Tapi ramai yang tak tahu apa kebendanya Vivix ni.


Apa itu Vivix?
Vivix berbentuk cecair, pekat dan berwarna merah (sebab tu ramai pakcik² & makcik² yang tergeliat nak sebut Vivix ni, dok panggil sirap Shaklee). Vivix ni terdiri daripada gabungan ekstrak Polyganum Cuspidatum, Anggur Muscadine, ekstrak Purple Carrot & ekstrak European Elderberry. Vivix ni dah diuji dalam makmal & didapati kaya dengan Resveratrol.

Apo bondo lah Resveratrol ni?
Resveratrol ni adalah agen anti penuaan yang unggul dari alam semujadi kita.

Moh kita cerita sikit 4 elemen dalam Vivix ni:
·         Polygonum Cuspidatum - juga dikenali sebagai Knotweed Jepun adalah tumbuhan perenial yang besar berasal dari Asia, namun banyak juga ditemui di Amerika Utara & Eropah. Ianya banyak digunakan dalam rumusan anti penuaan seperti resveratrol & perubatan tradisional Cina. Resveratrol membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah dan mengurangkan berat badan
·         Anggur Muscadine - Anggur liar yang mempunyai 20 kromosom (anggur biasa ada 19 kromosom je); menyediakan lebih banyak faedah kesihatan. Anggur ni bersaiz bola golf (wow), mengandungi asid ellagik dalam kepekatan yang tinggi (tak jumpa kat anggur biasa ye), yang menunjukkan ciri² menghentikan kimia penyebab kanser, anti-virus & anti bakteria
·         Purple Carrot - sumber terbaik vitamin A, mengandungi phytokimia & anthocyanins (antioksidan yang mustajab). Anthocyanins ni lah yang memberi warna merah menyala, biru & unggu pada sayuran.
·         European Elderberry - mengandungi flavoids; salah satu ciri antioksida yang kuat yang membantu mengukuhkan sistem imun bagi melawan jangkitan virus dan bakteria. Elderberry juga kaya dengan anthocyanins (macam purple carrot), vitamin A, B & C, asid amino, carotenoid, tanin & rutin. Nutrien dan antioksidan dalam elderberry ni dapat merendahkan kolesterol, memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung.

4 Mekanisma Sel oleh Vivix
·         Pembaikan – melindungi & membaiki DNA yang diserang jutaan kali setiap hari
·         Tenaga – membekalkan khasiat untuk kulit, menyahtoksin, memberi tenaga & kekuatan untuk badan
·         Pertahanan – Pengawalan genetik menjadi positif
·         Prestasi – Melambatkan penghasilan AGE (Advance Glycation End Products) protein
* Peningkatan protein AGE akan menyekat penghasilan & fungsi kolagen serta elastin. Lagi banyak protein AGE dalam badan lagi mudah untuk kulit menjadi teruk akibat sinar matahari

Secara ringkasnya Vivix;
·         Menggalakkan penuaan yang sihat
·         Membantu menghalang kanser
·         Mengurangkan risiko penyakit jantung
·         Mengurangkan komplikasi pada pesakit diabetes
·         Menyokong kesihatan sendi
·         Mengurangkan insiden bagi penyakit Alzheimer
·         Membantu dalam pengurangan berat badan
·         Meningkatkan system imun
·         Meningkatkan kesihatan mata
·         Menyokong kesihatan keseluruhan

Since Vivix ni dalam bentuk cecair; that’s why ianya alamat glamer dikalangan pakcik, makcik, atuk, nenek semua...sebabnya liquid form lebih senang nak diserap oleh badan. Faham² ajelah, bila dah tua kadar penyerapan badan tak macam masa kita muda² dulu.

Macamana nak ambil Vivix ni?
Sebotol Vivix ni bersaiz 150ml, diambil satu sudu teh 1-2 kali sehari. Sebotol ni boleh tahan 1-2 bulan. Seelok-eloknya disimpan dalam peti ais untuk memastikan kesegarannya. Vivix ni takde bahan pengawet, so life shelfnya lebih kurang 6 bulan je.

Dalam semua produk Shaklee, Vivix ni antara yang paling tingggi harganya. Tapi kesan penggunaan Vivix membuatkan orang tak kisah dengan harga. Since November ni bulan Vivix, inilah masanya untuk dapatkan lebih PENJIMATAN. Memang RUGI kalau tak beli.
 

0 Komen:

Post a Comment