Pages

Assalamualaikum.....

Bulan ni promo dari Shaklee (Buy 6 FREE 1) adalah Vita-Lea.
Sebelum kita tengok khasiat-khasiat yang terkandung dalam Vita-Lea; meh kita berkenalan dulu dengan sejarah awal Vita-Lea ni.



Ini adalah produk pertama ciptaan Dr Forrest C Shaklee. Pada mulanya ia dipanggil 'vitalized mineral'; dimana beliau mengasingkan sebatian semulajadi dari sayur-sayuran untuk mendapatkan nilai mineralnya.Kemudiannya sebatian ini dikenali sebagai vitamin; singkatan dari vitalized mineral itu tadi. Ini lah bermulanya penggunaan perkataan vitamin sehingga hari ini.Dulu multivitamin ni dalam bentuk cecair, tapi seiring dengan perubahan masa & teknologi multivits ni datang dalam tablet form sekarang ni.

Vita-lea ni bukan sebarangan multivits tau, diformula dengan 28 vitamin & mineral yang diperlukan oleh badan kita. Image kita nak amik 28 jenis pill/tablet untuk setiap vvitamin & mineral ni...mau muntah hijau kau nak menelan semuanya kan. So Vita-Lea ni diformulasi untk memenuhi keperluan nutrisi ni secara seimbang.

Dah tu Vita-Lea ni disalut dengan serbuk nutrisi; spirulina & dihasilkan dengan teknologi yang kompleks yang dikenali sebagai 'Explo-tab'. Vita-Lea ni pantas terlarut dalam air untk memudahkan proses penyerapan.

Kenapa kita perlukan Vita-Lea ni?
Walaupun korang adalah penggemar buah²an & sayuran tapi amatlah susah untk mendapatkan semua vitamin & mineral yang kita perlukan dari diet semata². Malah kajian menunjukkan bahawa kurang dari 25% daripada orang dewasa makan 5-9 hidangan buah²an & sayuran seperti yang disyorkan. Kegagalan ini satu hari nanti membawa kepada terjejasnya sistem imun, keletihan, hilang daya tumpuan seterusnya menurunkan kadar kesihatan. Jadinya Vita-Lea ni membantu korang untuk memenuhi kelompangan nutrisi tu tadi.

Bukan itu aje, Vita-Lea;

·         Membantu meningkatkan tenaga dengan memberi tenaga segera & kecergasan pada tubuh apabila semua nutrien ni diserap oleh badan
·         Membantu dalam stimulasi metabolisma (yang nak SLIM, sila take note!)
·         Menyokong jangka hayat hati, usus & mata
·         Bagi wanita mengandung, bersalin & menyusukan;, iron dalam Vita-Lea ni membantu meningkatkan hb & mengurangkan kelesuan

Dan korang harus tau jugak yang setiap hidangan Vita-Lea (2 biji) menyediakan;
  • 2 kali kalsium untuk menyokong pembinaan tulang dan penyelenggaraan ketumpatan tulang
  • 2 kali vitamin D untuk menyokong penyerapan kalsium untuk tulang & gigi yang sihat
  • 2 kali beta karotena,vitamin A dalam bentuk berasaskan tumbuhan semula jadi
  • 2 kali vitamin E untuk menggalakkan sistem imun, kesihatan jantung dan kesihatan selular
  • 2 kali magnesium untuk membantu mengekalkan rentak jantung, juga fungsi otot dan fungsi saraf
  • 6 kali boron untuk membantu dalam metabolisme vitamin D dan menyokong pembangunan tulang
  • 10 kali Biotin, satu pemangkin untuk pengeluaran tenaga

Jadinya bagi yang tak suka nak makan banyak² pill mahupun tablet tapi memang lack sangat² dalam keperluan nutrisi ni, Vita-Lea memang sangat di recommend. Tak percaya? Meh cuba sekarang!


p/s: Sihat tu MAHAL! Sekarang mungkin kita tak nampak...tapi bila dah sakit nanti bar kita sedar. Tapi kenapa nak tunggu sakit? Sihat tu kan satu anugerah Allah takkan kita nak sia2kan anugerah tu?

0 Komen:

Post a Comment