Pages

Assalamualaikum.....




Vitamin C adalah salah satu supplement yang dicadangkan untuk kecantikan & itu yang aku gunakan hingga mendapat kualiti kulit seperti sekarang ini. Sebelum kita tahu bagaimana vitamin C berkait rapat dengan cantik, moh kita berkenalan dulu dengan salah satu item yang glamer kat Shaklee; Sustained Release Vita-C.

Vitamin C  ini adalah produk pertama yang offer pelepasan vitamin secara constant selama 5 jam. Setiap biji membekalkan 500mg vitamin C; jadinya secara average 100mg dilepaskan bagi setiap jam.

Kenapa di cipta ‘sustained release’ ni? Harus diketahui bahawa vitamin C adalah vitamin larut air, ianya 
senang terkumuh bersama kencing. Jadi jika semuanya dilepaskan secara serentak maka amat kurang yang dapat diserap oleh badan. Justeru itu ‘sustained released’ effect ni membantu penyerapan yang lebih efficient & consistent.

Selain itu, vitamin C keluaran Shaklee ni mengandungi Bioflavonoids. Apa bendanya ini?
Bioflavonoids ini adalah salah satu kumpulan sebatian semulajadi tumbuhan yang bertindak sebagai pigment tumbuhan dan antioksidan. Bioflavonoids berkerjasama dengan antioksidan lain bagi membina satu sistem perlindungan. Banyak kajian yang dilakukan menunjukkan peranan unik bioflavonoids dalam melindungi vitamin C daripada pengoksidaan di dalam tubuh bagi membolehkan tubuh untuk mendapat lebih banyak manfaat daripada vitamin C.

Sustained Release Vita-C ini juga tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna mahupun pengawet.

Sebotol vitamin C ini mengandungi 180 tablet, jika diambil sebiji sehari maka ia cukup untuk 6 bulan punya supply. Namun jika diambil untuk tujuan kecantikan kulit, ia cukup untuk antara 4-6 bulan. And harga untuk sebiji tablet ini hanyalah lebih kurang 50 sen sahaja; amat murah jika dibandingkan dengan kualiti yang ditawarkan ataupun jika di compare dengan brand vitamin C lain yang berada di pasaran.

Okay, next entry aku cerita pasal benefit vitamin C untuk kesihatan kulit ya. But if berminat nak tahu or perlukan private consultation, SMS/WA 012-6564890 ya.



0 Komen:

Post a Comment