Pages

Assalamualaikum.....

Ha kau...macam blogger fofular pulak nak buat product review gitu. Ni first time aku buat review kot.....eh second time, yang first dulu pasal breastpump, sila baca kat sini. Tapi benda yang baik memang patut di share tambah² kalau kau dah mengalami/menggunakan produk tu kan.

Harini aku nak cerita pasal minyak baby (ada yang panggil minyak telon jugak). Untuk 2 anak yang sebelum ni aku guna minyak yu yi waktu dorang baby. So memang jarang kembung (cuma dulu Akim ada tanda² angin pasang, after berubat baru jarang kembungnya). Masa mengandungkan Imran aku terjumpa pasal Tropika Baby Herbal Cream tapi aku tak ambik pot sangat pasal ni. Then bila Imran lahir, duduk kat rumah kegilaan aku pada Instagram mula bercambah. Kat ig lah aku tau lebih lanjut & baca testi orang pasal herbal cream ni. Jadinya tangan aku pun gatal lah pegi beli benda ni. Tak expect sangat kesan yang 'wow'.
Tapi bila dah pakai, eh best la pulak. Tiap kali lepas mandi mesti sapu kat ari², betis & tapak kaki si Imran. Jap lagi tu dia mesti pot pot pot terkentut², macam machinegun. Then bila malam aku sapu kat dada & belakang dia, sebab kitaorang ni tido berkawankan kipas. Bukan Imran je yang guna, si Inas & Akim pun guna sama. Kena gigit semut pun aku bantai sapu dengan krim ni. Idaklah la rasa gatal menyengit tempat gigitan tu, kuranglah menggaru budak² ni. Aku sendiri pun guna krim ni buat sapu kat perut & kaki, suka dengan effect beranginnya.
Ingredients untuk krim ni adalah minyak kelapa dara, ekstrak halia & minyak kayu putih; simple aje ingredientsnya. Krim ni takde bahan steroid mahupun paraben. Oh ya, krim ni juga dikilangkan oleh pengilang bumiputera Muslim, insyaAllah kehalalan krim ni tak perlu diragukan. Lepas ni aku tak pandang dah minyak yu yi, kalau pakai pun sebab nak menghabiskan belen yang sedia ada je.
Kepada ibu² mahupun bakal ibu, aku recommendkan krim ni sebagai salah satu item dalam list barang baby korang.

p/s: Aku tak jadik bukak booth esok sebab emak mertua terchenta suh balik kampung nak buat kenduri arwah. Bulan 4 nanti mungkin aku akan berjimba join bazaar balik. Anything akan diupdate later, tapi kalau nak tau latest aktiviti aku yang comel ni lawat & follow aku kat http://instagram.com/chantekanggun 

 

0 Komen:

Post a Comment