Pages

Assalamualaikum.....

Asyik la melintas kat news feed aku; orang dok share pasal meatball carbonara. Macam² style ada, yang pastu gambar² dorang amatlah menyelerakan. Aku pulak belek je resepinya tapi idak le bercadang nak buat pun.
Tapi bila last weekend aku nampak meatball yang dah 2 minggu berkesidai dalam peti ais, datang la idea nak buatnya, nak pulak jin rajin aku pun datang kan. Scroll fb cari resepi yang dorang dok share hari tu tak jumpa pulak, so kita hentam resepi sundirik ok.
Bahan² yang diperlukan tak banyak & senang nak dapat;
1 biji bawang holland
1 capsicum
1 tin carbonara sauce
Meatball (dalam 20 biji digoreng @ rebus sebentar)
Angelhair (aku add on sebab nak habiskan stock yang sedia ada)
Keju parmesan (aku pakai cheddar sebab itu yang ada dalam peti ais)
 

Angelhair sebagai dasar, lepas tu tabur bawang & capsicum.
Letak meatball, tabur bawang & capsicum lagi

Tuang carbonara sauce (kalau pekat, tambah sikit susu or air)

Tabur/susun cheese

*Make sure kuah carbonara tu meresap sampai kebawah (boleh biarkan kejap before bakar)

Untuk bakar, mulakan dengan api yang kecil dalam 15 minit & api besar sebentar (untuk cheese tu terbakar masak sikit)
cheese aku terentung sikit...oven dah start buat hal

So....try la ye.

0 Komen:

Post a Comment